Automation of technological and business processes

ISSN-print: 2312-3125
ISSN-online: 2312-931X
ISO: 26324:2012
Архiви

АВТОМАТИЗОВАНА ПОБУДОВА МОДЕЛЕЙ ПРОГНОЗУВАННЯ ЗБУТУ ХЛІБОБУЛОЧНИХ ВИРОБІВ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Анотація

Дослідження процесів збуту та планування виробництва є важливою складовою діяльності будь-якого комерційного підприємства. Це пояснюється тим, що професійне вирішення основних задач збуту обумовлює максимальний рівень задоволення потреби клієнтів, створення додаткових маркетингових переваг, збільшення обсягів реалізації, забезпечення зростання прибутку не тільки в коротко, але і в довгостроковому періоді. Для підвищення ефективності управління процесами збуту та планування виробництва сучасні підприємства
використовують різноманітні програмні продукти, які автоматизують тільки частину їх бізнес-процесів. В тих продуктах, які займаються аналізом, прогнозуванням збуту та плануванням виробництва, існують проблеми з рівнем точності результатів прогнозу. Тому розробка програмних модулів, що спрощують вирішення задачі прогнозування та підвищують точність отриманих результатів є досить актуальною. Для вирішення задачі прогнозування була обрана модель проінтегрованої авторегресії та ковзного середнього (ARIMA). Перед побудовою моделей прогнозування проводиться автоматична класифікація (кластеризація) досліджуваних часових рядів для виявлення чітких груп зі схожими властивостями, яка надає можливість вибору початкової структури моделей прогнозування для кожної із груп. Після цього йде валідація або корегування значень порядку складових моделей (AR, MA), завдяки результатам обробки коррелограмм автокореляційної та приватної автокореляційної функій. На останньому етапі за допомогою методу найменших квадратів розраховуються параметри сформованих моделей прогнозування.

Ключові слова:
прогнозування збуту, планування виробництва, хлібобулочні вироби, програмний модуль, кореляційна функція, модель прогнозування

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
Жигайло, О., & Топор, М. (2019). АВТОМАТИЗОВАНА ПОБУДОВА МОДЕЛЕЙ ПРОГНОЗУВАННЯ ЗБУТУ ХЛІБОБУЛОЧНИХ ВИРОБІВ. Automation of Technological and Business Processes, 11(2), 24-30. https://doi.org/10.15673/atbp.v11i2.1372
Розділ
АВТОМАТИЧНІ І АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ТЕХНОЛОГІЧНИМИ ПРОЦЕСАМИ

Посилання

[1] Harakteristika rinku marketingovogo zabezpechennya [Online]. Available: https://studopedia.info/5-55827.html. [Accessed March 10, 2019].
[2] J. Box, H. Jenkins, Analiz vremennih ryadov, prognozirovanie i upravlenie. Moscow: Mir, 2006.
[3] Y.R. Magnus, P. K. Katyishev, A.A. Peresetskiy, Ekonometrika. Moscow: Delo, 2007.
[4] D.M. Kruk, V.S. Lukin, E.A. Mosin, Osnovyi ekonomicheskogo i sotsialnogo prognozirovaniya. Moscow: Vyisshaya shkola, 1985.
[5] O.M. Zhigaylo, “Osoblivosti efektivnogo virishennya zadachi adaptatsiyi regulyatora v SAU pres-granulyatorom,”Zernovi produkti i kombikormi, no.1(53), pp.45-50, 2014.
[6] O.M. Zhigaylo,V.V. Boris, “Klasterniy analiz danih v avtomatizovanih sistemah prostezhuvanosti,” Avtomatizatsiya tehnologichnih ta biznes-protsesiv,vol.10, no.1, pp.39-46, 2018.
[7] V.N. Afanasev, M.M. Yuzbashev, Analiz vremennyih ryadov i prognozirovanie. Moscow: Finansyi i statistika, 2001.
[8] Identifikatsiya modeli ARMA [Online]. Available: https://studbooks.net/1875074/ekonometrika/identifikatsiya_modeli_arma. [Accessed May 15, 2019].