Food Industry Economics

ISSN-print: 2411-4111
ISSN-online: 2312-847X
ISO: 26324:2012
Архiви

Стратегічне управління конкурентним потенціалом підприємства

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Durbalova N.
http://orcid.org/0000-0002-0739-1265
Sedikova I.
http://orcid.org/0000-0003-4376-1267

Анотація

Сучасний етап розвитку харчової промисловості характеризується підвищенням конкуренції на
продовольчому ринку, на який виходять нові великі гравці, що призводить до значного перерозподілу
ринкового впливу. Так, пропозиція на ринку хліба та хлібобулочних виробів в даний час формується
не тільки великими промисловими виробниками, але і малими підприємствами і роздрібними торгови-
ми мережами.
Стратегічне управління дозволяє підприємствам збільшити горизонт планування, забезпечити
ефективне управління конкурентними перевагами. У той же час проблема стратегічного управління
конкурентоспроможністю підприємств залишається поки недостатньо розробленою. Таким чином,
практична значимість і недостатня наукова опрацювання питань управління конкурентоспроможністю
підприємств в ринковому середовищі визначила актуальність і необхідність даного дослідження.
Метою даної статті є наукове обґрунтування методів і розробка інструментів управління конку-
рентним потенціалом підприємств.
У дослідженні намічені основні стратегії розвитку хлібопекарської промисловості, а саме: для
підприємств з високим рівнем використання конкурентного потенціалу буде найбільш прийнятною
економічно ефективна стратегія; для підприємств із середнім рівнем використання конкурентного по-
тенціалу рекомендується стратегія інтеграції; стратегія диференціації рекомендується для підприємс-
тва з низьким конкурентним потенціалом. Було підкреслено, що нішева стратегія повинна бути однією
з ключових стратегій розвитку галузі, що забезпечує стійкі конкурентні переваги. Управління конкурен-
тною перевагою досліджуваних підприємств має бути пов'язане з компонентом продукту.

Ключові слова:
стратегія, пекарня, конкуренція, ринок, потенціал

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
N., D., & I., S. (2019). Стратегічне управління конкурентним потенціалом підприємства. Food Industry Economics, 11(4). https://doi.org/10.15673/fie.v11i4.1547
Розділ
Теоретичні та практичні аспекти менеджменту
Біографії авторів

Durbalova N., Odessa National Academy of Food Technologies Kanatna str., 1 1 2, Odesa, Ukraine, 65039

Postgraduate student
Department of Management and Logistics

Sedikova I., Odessa National Academy of Food Technologies Kanatna str., 1 1 2, Odesa, Ukraine, 65039

Doctor of Economics, Professor
Department of Management and Logistics

Посилання

1 . Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy. (2017). Statystychnyi shchorichnyi Ukrainy za 2017 r. Kyiv.
2. Ohliad rynku khlibobulochnykh i boroshnianykh kondyterskykh vyrobiv v Ukraini. (2019). Retrieved October 2, 2019, from https://pro-consulting.ua .
3. Nikishyna, O. V., & Bibikova, N. O. (2018). Intehratsiini mekhanizmy rozvytku ukrainskoho rynku khliba
ta khlibobulochnykh vyrobiv. Ekonomika Kharchovoi Promyslovosti. , 10(1), 16–24. doi: 10.15673/fie.v10i1.862
4. Kovalenko, L. A. (2015). Konkurentsiia u khlibobulochnii promyslovosti Ukrainy. Naukovyi Visnyk
Khersonskoho Derzhavnoho Universytetu, 1(12), 112–115.
5. Navolska, N. V. (2018). Doslidzhennia rynku khliba ta khlibobulochnykh vyrobiv v Ukraini. Hlobalni Ta
Natsionalni Problemy Ekonomiky, 1(11), 438–431.
6. Ofitsialnyiy sayt APK-Inform. (2019). Retrieved October 14, 2019, from http://www.apk-inform.com .
7. Soloviov, I. O., & Murzak, O. O. (2017). Marketynhovi aspekty diialnosti sub’iektiv rynku khlibobulochnykh vyrobiv. Ekonomika APK, 2(1), 100–106.
8. Petrukha, S. V., & Kolotusha, M. M. (2016). Metodolohiia analizu finansovykh rezultativ roboty khlibopekarskoi pidhaluzi kharchovoi promyslovosti Ukrainy. Aktualni Problemy Ekonomiky, 4(10), 118–137.
9. Hlebnyiy biznes: novyie realii – novyie zadachi. (2019). Retrieved October 3, 2019, from
http://www.ukrhlibprom.org.ua.
10. Skopenko, N. S. (2018). Suchasni tendentsii intehratsii ta kontsentratsii v khlibopekarskii haluzi
Ukrainy. Naukovi Pratsi, 1(38), 420–424.
11 . Fedulova, I. V., & Stretovych, O. A. (2016). Metodychni pidkhody do formuvannia innovatsiinoi stratehii
pidpryiemstv khlibopekarnoi haluzi. Ekonomika: Problemy Teorii Ta Praktyky, 4(214), 1186–1193.
12. Ofitsiinyi sait ahrarnoho informatsiinoho ahentstva Agravery. (2019). Retrieved October 19, 2019, from
https://agravery.com.