Food Industry Economics

ISSN-print: 2411-4111
ISSN-online: 2312-847X
ISO: 26324:2012
Архiви

Особливості розвитку місцевого самоврядування Грузії

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

B. Chichinadze

Анотація

У статті велика увага приділяється тому, що протягом десятиліть в місцевих самоврядуваннях
Грузії не використовувалися існуючі на місцях важливі ресурси. Місцеві самоврядування не мають су-
часних соціально-економічних програм розвитку території. Необхідно відзначити, що для значного ро-
звитку місцевих самоврядувань була виявлена пріоритетність різних напрямів. На місцях проблемні
питання вирішувалися спонтанно, без участі місцевих громадян і без узгодження з ними питань. Не-
зважаючи на багато проведених місцевих реформ зі для незалежності Грузії, знову невирішеним
залишається питання таких важливих тем, як розділ компетенцій між центром і органами самовряду-
вання, недолік місцевих фінансів та майна, низька якість децентралізації, значний дефіцит компетен-
цій місцевих посадових осіб щодо залучення інвестицій. Низький рівень компетенції на місцевих рів-
нях щодо випуску цінних паперів та ін.
Виходячи з нинішнього стану самоврядувань Грузії можемо відзначити, що центральній владі
ще багато що належить зробити для того, щоб виросла бюджетна незалежність місцевих самовряду-
вань. Метою цієї статті було вивчити та охарактеризувати розвиток місцевого самоврядування в Гру-
зії, що обумовлене актуальністю обраного напряму дослідження. Необхідно, щоб центральна влада
шляхом консультацій і співробітництва з місцевими органами самоврядування, вивчила ті чинники, які
викликають погіршення соціально-економічного становища місцевих самоврядувань і в стислі терміни
прийняти такі закони, які забезпечать економічний розвиток місцевих самоврядувань і значно поліп-
шать соціальне становище громадян, що живуть в них. Якщо з боку центральної влади незабаром не
будуть зроблені дієві кроки в цьому напрямі, тоді соціально-економічне становище в місцевих самов-
рядуваннях стане більш напруженим, що в цілому створить небезпеку для фінансової і політичної
стабільності країни. Потрібно відзначити, що необхідність проведення швидких реформ в місцевих
самоврядуваннях ставить також на порядок денний підписаний між Грузією і Євросоюзом асоційова-
ний договір про співпрацю.

Ключові слова:
місцеве самоврядування, бюджетна незалежність, інвестиції, економічне зростання, залучення інвестицій, політична стабільність, фінансова стійкість

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
Chichinadze, B. (2020). Особливості розвитку місцевого самоврядування Грузії. Food Industry Economics, 12(3). https://doi.org/10.15673/fie.v12i3.1820
Розділ
Особливості функціонування і розвитку механізмів публічного управління та адміні
Біографія автора

B. Chichinadze, Kutaisi Akaki Tsereteli State University Tamar Mephest, 59, Kutaisi, Georgia, 4600

Doctor of Economics, Associate Professor
Department of Economics

Посилання

1. Silagadze, A. (2000). Economic Doctrines. Tbilisi.
2. Chitanava, N. (2001). Socio-economic problems of the transition period. Research Institute of Economic
and Social Problems of the Ministry of Economy of Georgia. Tbilisi.
3. Chichinadze, B. (2015). Problems and Prospects of Local Government Development. Business and
Legislation, (4), 10-14.
4. Chichinadze, B. (2013). What hinders the development of self-governments. Business and Legislation, (4),
21 -26.
5. Richarddson, H. W. (1995). Regional Growt Theory. London.
6. Robinson, E. A. (1969). Location Theory. Regional Economics and Backwards areas. New-York. doi:
10.1007/978-1 -349-15315-2_1
7. Siebert, H. A., (1969). Regional Economics Growth: Theory and policy.
8. Tinbergen, J. (1995). Development Planning. London.
9. Sachs, J. D., & Warner, A. M. (2000). The World Competitiveness Report Davos (rep.). Davos, 1 -8.
10. Hart, A. (1992). Rival Capitalist: international competitiveness in the United State, Japan and Western
Europe. L. Cornell University Press. doi: 10.7591/9781501725531